Projekt z kursu
Egzamin praktyczny Kursu Projektowania Graficznego
Zadaniem w części praktycznej egzaminu było wybranie jednego z trzech briefów oraz stworzenie spójnego i profesjonalnego wizerunku firmy.
Projekt musiał spełniać określone wymagania. Należało dobrać kolorystykę, fonty, fotografie, dodatkowe elementy oraz zaprojektowanie całościowego wizerunku marki na social media. Cały projekt miał być umieszczony na tablicy moodboard.
Wykorzystane narzędzia i technologie: Photoshop.
Wybór briefu
Zdecydowałam się zrobić projekt dla marki Let’s Code. Jest to firma IT specjalizująca się w dostarczaniu kompleksowych rozwiązań
informatycznych dla firm. Marka oferuje szeroki zakres usług związanych
z technologiami informatycznymi, w tym m.in.: projektowanie i wdrażanie
oprogramowania, zarządzanie bazami danych, wdrożenia e-commerce,
usługi hostingowe i wiele innych.
Przygotowanie
Pierwszym etapem było dobranie palety kolorystycznej oraz wybranie typografii. Zdecydowałam się na odcienie koloru niebieskiego i pomarańcz (w celu kontrastu) oraz dopełnienie w postaci czerni i bieli. Wybrany font to Montserrat. Jest czytelny, elegancki i odpowiedni, aby pokazać profesjonalizm firmy.
Kolejnym krokiem było dobranie kilku fotografii, które będą spójne z wybraną firmą. Zdjęcia zostały wybrane z darmowych stron lub wygenerowane za pomocą sztucznej inteligencji.
Ostatnim etapem przygotowania było stworzenie lub dobranie dodatkowych elementów wyróżniających markę. Stworzyłam pięciokątne pomarańczowe kształty oraz dobrałam wzór w postaci nakładających się klocków.
Proces projektowania
Kolejnym etapem było zaprojektowanie całościowego wizerunku wybranej marki na social media – na portal Instagram.
W pierwszej kolejności należało zaprojektować miniaturkę/zdjęcie profilowe. Zdecydowałam, że moją miniaturką będzie zaprojektowane przeze mnie logo Let’s Code.
Kolejnym punktem egzaminu było stworzenie 3 postów na social media, które miały być związane tematycznie z briefem. Stworzyłam posty, które reklamują firmę i zachęcają do skorzystania z ich usług.
Ostatnim etapem było zaprojektowanie 4 ikonek wyróżnionych relacji: O nas, FAQ, Produkty, Backstage.
Finalny projekt należało umieścić na tablicy moodboard o wymiarach 1080 × 1920 px, tworząc wizualne podsumowanie realizacji. Końcowy projekt przedstawiony jest na pierwszym zdjęciu na górze strony. Za ten projekt uzyskałam certyfikat z wyróżnieniem.