Typ projektu: komercyjny
Zakres: logo
Opis projektu
Zaprojektowałam logo dla fotografa, które miało oddawać elegancję, profesjonalizm i pasję do fotografii. Logo składa się z dynamicznego, złotego napisu w stylu kaligraficznym, połączonego z minimalistycznym konturem aparatu fotograficznego. W centrum aparatu umieszczony został symbol przesłony, który jednoznacznie nawiązuje do branży fotograficznej. Dodatkowy napis Photography w prostym, bezszeryfowym kroju nadaje kompozycji nowoczesnego charakteru.
Zakres prac
- Przygotowanie koncepcji logo.
- Dobór kolorystyki i typografii.
- Stworzenie finalnej wersji znaku w kilku wariantach kolorystycznych.
- Przygotowanie plików w formatach do druku i do użytku cyfrowego.
Paleta kolorystyczna
W projekcie wykorzystano kolor złoty – symbol luksusu, prestiżu i wyjątkowości.
#C8A00D
Typografia
Liternictwo kaligraficzne dla imienia i nazwiska – podkreśla indywidualny charakter fotografa: Parisienne. Prosty font bezszeryfowy dla napisu Photography – zapewnia czytelność: Calibri.
Mateusz Jop
PHOTOGRAPHY
Proces projektowy
- Zbiór wymagań od klienta — brief, w którym klient opisał swoją wizję i oczekiwania.
- Analiza przekazu marki — określenie tonu (elegancja, prestiż, fotografia) i zastosowań logo.
- Stworzenie koncepcji na podstawie opisu klienta — przełożenie briefu na pierwszą wersję znaku.
- Dopracowanie proporcji i kompozycji logo oraz dobór kolorystyki.
- Konsultacja z klientem i wprowadzenie ew. poprawek na podstawie feedbacku.
- Finalizacja i eksport plików produkcyjnych.
Efekty
Logo zostało przygotowane w kilku wersjach kolorystycznych: złote, białe, czarne oraz w odcieniach szarości, aby zachować czytelność i estetykę w różnych zastosowaniach – od materiałów drukowanych po publikacje w internecie. Projekt idealnie sprawdzi się na wizytówkach, w stopkach zdjęć, w social mediach oraz na stronie internetowej fotografa.



